Barcelona festivals

Purjetamine Barcelonas

Barcelona oli 14-ndal sajandil Vahemere üks võimsamaid kaubandusriike ning laevad voorisid Barcelona rannikul kogu aeg. Tegelikult on tänaseni nii, aga suured kaubalaevad on lõuna pool sadamas ning külastajad ja kohalikud võivad mõnusasti lahel purjetamas käia. Hinnad on odavamad kui vahel arvatagi võib.

Sattusin ühele purjetamistripile, kus noorele kaptenile oli abilist vaja, et uhke purjekas 200km lõuna poolt Vinarósi sadamast Barcelonasse tooma. Magasime öösel sadamas paadis ja pärastlõunal hakkasime kodu poole liikuma.

Esimesed paar tundi oli super ning tuul soosis head sõitu, seejärel järsku tuli tuul otse vastu, raadiost hakkas tulema erutunud häälega hispaaniakeelset ilmateadet ning taevas tõmbus pilve. Moodsal jahil on moodsad seadmed – võtsime purjed maha, seadistasime gpsi kodusadama peale ja nautisime lainetavat meresõitu.

Lained aina kasvasid ja järsku GPS enam ei töötanud. Mind pandi rooli taha manuaalselt kursis hoida, kus minu peamine mure oli nii kõvasti kinni hoida, et lainetelt maha kukkudes ma paadist minema ei lendaks. Varsti astus nooruke kapten murelikult kajutist välja ja teadustas, et oleks targem väästepest selga panna igaks juhuks ja muide, generaator on ka katki, seega pole meil elektrit, telefonid on tühjad, gps ja kaart ei tööta ning pimedas ei näe isegi kompassi.

Võtsime siis turvalise kursi nii, et vasakul oleks ikkagi näha ranniku tulesid kogu aeg ja kütsime üle laine hüpates kodupoole, püüdes ise ikka laeva jääda.

Õnneks torm (reaalselt pigem vist ikka tormike, nii väga hull ikka ei olnud) peale keskööd vaibus täielikult ning kruiisisime mõnusasti klaassiledal veel mootori surisedes juba paistva Barcelona poole. Laupäeval 15.00 alustasime sõitu ja pühapäeval 08:00 olime tagasi kodus. Rõõmsad, väsinud ja Poseidoni poolt säästetud.

Õnneks või kahjuks enamik retki nii ekstreemsed ei ole ja Barcelona lahel saab paar tundi purjetada ja linna teise külje alt vaadata praktiliselt aastaringselt.

Kui tahad Barcelonas purjetada, võta minuga ühendust ja saadan teid merele.